2011. szeptember 11.
Gőzerővel és alázattal kezdték a munkát az egri táncművészek
Mészáros Máté, az egyik legnevesebb kortárs táncegyüttes, az Ultima Vez tagja készít táncjátékot Egerben.
A Belgiumban élő táncművész-koreográfust Topolánszky Tamás, a Gárdonyi Géza Színház tánctagozata, a GGTánc Eger vezetője kereste meg, hiszen – mint mondja – jól ismeri kollégája munkáját.
– Korábban együtt dolgoztunk a Szegedi Kortárs Balettnél, de külföldi pályáját is figyelemmel kísértem – indokolt a tagozatvezető. – Máté izgalmas szellemiséget hoz, nemcsak Egerbe, hanem a teljes magyar kortárs szemléletbe, így a munkának nagyon komoly pedagógiai értéke is van.
Brüsszelben szokás, hogy nyári szünetben – az úgynevezett turnéidőszak előtt – a társulat tagjai máshol is dolgoznak. Nem bevett gyakorlat ez Magyarországon, de Mészáros Máté szerint hazánkban is követendő példa lehet. Mindössze a színházak közti kapcsolatokat kellene szorosabbra fűzni, s nemcsak a fővárosban.
– Magyar sajátosság, hogy azt gondoljuk, hogy Budapesten kívül nincs létjogosultsága a táncnak. A munkám során mindig az embereket érintő, általános, az életben adódó problémákra keresem a választ, mindenki számára érthetően. Nem szeretnék rétegművészetet csinálni, mert úgy hiszem, azzal, hogy darabot készítünk, sokkal nagyobb lehetőséget kaptunk, mint hogy magunkat szolgáljuk ki.
Az egri produkció, amely december 2-án a GGTánc Eger első önálló bemutatója lesz, Liszt Ferenc Les Préludes című szimfonikus költeményére készül. A szó nyitányt jelent, s a darab A fából faragott királyfi előjátékának is tekinthető, hiszen a két előadást egymás után láthatják a nézők. Ehhez persze közös gondolatok és közös hang szükségesek. A bemutatkozás pedig mindenki számára nagy kihívás.
– Egerben mély kultúrája van a táncnak, értő közönségnek készítünk új estet – hangsúlyozta Mészáros Máté. – A lelkesedés pedig leírhatatlan, ritkán találkozom ilyennel. Egy rendkívül építő szellemű csapatnak sikerült itt összeverbuválódnia, amelynek tagjai este hatkor is ugyanolyan alázattal dolgoznak, mint a próba elején. Ettől többet kevés koreográfus kívánhat.
– Korábban együtt dolgoztunk a Szegedi Kortárs Balettnél, de külföldi pályáját is figyelemmel kísértem – indokolt a tagozatvezető. – Máté izgalmas szellemiséget hoz, nemcsak Egerbe, hanem a teljes magyar kortárs szemléletbe, így a munkának nagyon komoly pedagógiai értéke is van.
Brüsszelben szokás, hogy nyári szünetben – az úgynevezett turnéidőszak előtt – a társulat tagjai máshol is dolgoznak. Nem bevett gyakorlat ez Magyarországon, de Mészáros Máté szerint hazánkban is követendő példa lehet. Mindössze a színházak közti kapcsolatokat kellene szorosabbra fűzni, s nemcsak a fővárosban.
– Magyar sajátosság, hogy azt gondoljuk, hogy Budapesten kívül nincs létjogosultsága a táncnak. A munkám során mindig az embereket érintő, általános, az életben adódó problémákra keresem a választ, mindenki számára érthetően. Nem szeretnék rétegművészetet csinálni, mert úgy hiszem, azzal, hogy darabot készítünk, sokkal nagyobb lehetőséget kaptunk, mint hogy magunkat szolgáljuk ki.
Az egri produkció, amely december 2-án a GGTánc Eger első önálló bemutatója lesz, Liszt Ferenc Les Préludes című szimfonikus költeményére készül. A szó nyitányt jelent, s a darab A fából faragott királyfi előjátékának is tekinthető, hiszen a két előadást egymás után láthatják a nézők. Ehhez persze közös gondolatok és közös hang szükségesek. A bemutatkozás pedig mindenki számára nagy kihívás.
– Egerben mély kultúrája van a táncnak, értő közönségnek készítünk új estet – hangsúlyozta Mészáros Máté. – A lelkesedés pedig leírhatatlan, ritkán találkozom ilyennel. Egy rendkívül építő szellemű csapatnak sikerült itt összeverbuválódnia, amelynek tagjai este hatkor is ugyanolyan alázattal dolgoznak, mint a próba elején. Ettől többet kevés koreográfus kívánhat.
Pócsik Attila
Forrás: heol.hu