Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Interjúk
2011. október 3.
Krétacsíktól a feszülő sodronyig

Mostanság csak ritkán lehet látni Mészáros Sárát a Gárdonyi Géza Színházban, hiszen kisfia, Márton három hónapos. A honi kritikusok mégis most választották az évad legjobb női főszereplőjévé Molnár Piroskával, a Nemzet Színészével egyetemben.

Most nem Mészáros Sára indul a színházba, hanem párja, Hüse Csaba igyekszik, hogy mielőbb elkezdhesse a délelőtti próbát. Mielőtt átöltözne a Sóska, sült krumpliban játszandó szerepéhez, még csókot ad kedvesének, s megpuszilja kisfiukat, Mártont, de már látszik rajta, hogy lélekben valahol egészen máshol jár, egy másik, szerepe szerinti férfivé kezd átvedleni.
Sára még gyorsan, a lényéből áradó természetességgel teszi tisztába kisfiát, ugyanazokkal a mozdulatokkal, ahogyan azt bármely anya teszi a világon. Ő is egy a boldog, gyermekét elragadtatottan néző, szerető szemű, szívű édesanyák közül. Közben persze szívesen válaszol az utóbbi idők nagy történéseit firtató kérdésekre.
– Egy megosztott díj általában keserédes érzéseket kelt, de ezúttal ez talán másként volt, nemde?
– Molnár Piroskával, a Nemzet Színészével, a Kossuth-díjas színésznővel együtt lenni a legjobb női főszereplőnek a lehető legnagyobb megtiszteltetés! Viccelődni is szoktam ezzel, hogy az rendben van, hogy én igazán meghatott vagyok ettől, hogy egy lapon emlegetnek vele, de vajon ő mit gondolhat arról, hogy a kritikusok egyenrangúnak ítélték egy kis vidéki színésznővel…?
– Amikor kiderült, a három jelölt között van, gondolta, hogy nyerhet?
– Már a jelölés önmagában megtiszteltetés volt, de eszembe sem jutott, hogy Piroska és a remek Fullajtár Andrea mellett labdába rúghatok. Külön öröm volt, hogy Kaszás Gergő és Csizmadia Tibor is a jelöltek között volt. Marci még nagyon pici, így szóba se kerülhetett, hogy fölmenjek a díjkiosztó gálára, igaz, ha ott vagyok és végigizgulom, akkor talán nem is nyertem volna. Érdekes lehetett a díjátadó, ugyanis amikor kihirdették a végeredményt, hogy az évad legjobb női főszereplői Molnár Piroska és Mészáros Sára, akkor két férfi ment föl a színpadra átvenni az elismerést. Piroska sem tudott ugyanis jelen lenni, így Kulka János vette át helyette, engem pedig a bátyám, Máté helyettesített.
– Azért mégis megláttak Önben valamit a szőrösszívű kritikusok.
– Sohasem gondoltam, hogy országosan is figyelnek rám. Azt hittem, a népszerűség csak itt, Egerben szól nekem, csupán itt szeret a közönség, de hogy azok a vitriolba mártott tollal fölfegyverzett kritikusok, akiktől jó néhányszor kaptam jó nagyokat, ennyire ismernek és elismernek, az meg sem fordult a fejemben.
– Egerben is sokat játszott, de a debreceni és a pécsi évek is mozgalmasak voltak.
– Sok szerepen keresztül fejlődtem, de nagyon ritkán adatott meg a pályámon, hogy igazán tökéletesnek érezzem az előadást, benne magamat, és hogy még a közönség is szeresse, amit csinálunk a színpadon. Gyakran éreztem, hogy túljátszottam egy-egy figurát, vagy nem találtam meg benne a helyem igazán. Megtanultam, hogy nagyon koncentráltan kell megmutatni egy-egy jellemet. Össze kell préselni, s akkor lehet igazi erővel eljátszani egy szerepet. Most, a Selyemcipőben ez talán sikerült.
– Melyeket tartja a legmeghatározóbb fokoknak pályájának lépcsőin?
– Tizenkét éve, ’99-ben végeztem a Színművészeti Egyetemet. E tucat év alatt talán három olyan darabot sorolhatok fel, ami az előbb említett tökéletességet jelentette számomra. Debrecenben Rusznyák Gábor rendezésében a Tótferi című előadás, Pécsett az a Szabó Máté ötletéből fogant Albérleti színjáték volt ilyen, melyet nem is a színházban, hanem mindenféle más játszóhelyen játszottunk. Egerben is volt egy darab, amit Radoslav Milenkovic rendezett, s minden alkalommal éreztem az előadás tökéletességét. Ez az Emésztő tűz című produkció volt.
– A színházi kritikusok díját mégis egy olyan darabban játszott főszerepért nyerte el, mely körül forrtak az indulatok.
– Tudtuk, hogy Zsótér Sándor, a rendező nagy fába vágta a fejszéjét, amikor Paul Claudel Selyemcipőjét akarta színre vinni Egerben. Nagyon nehéz munka volt, de örülök, hogy Zsótér bevállalta. Ez nem az a darab, amit első olvasatra meg lehet érteni.
A szöveg rengeteg jelentéssel bír, bonyolult mondatszerkezetekkel, amiket csak úgy szabad elmondani, hogy a kimondott szó, a hang máris értelmezze a szavakat, a gondolatot. Ez pedig iszonyatos koncentrációt igényel. Arra is oda kell figyelni, ha az ember végig akar menni egyenesen egy krétával a padlóra rajzolt vonalon, de ha ez a vonal kötél, s alattad ott tátong a mélység, akkor igazi kihívás billenés nélkül végigmenni rajta.
– Mégis, milyen érzés volt egy ilyen súlyú művet fél vagy negyed házak előtt játszani?
– Érdekes módon a vitatottsága lett az erénye. Valóban sokszor tátongtak a széksorok az ürességtől, de a leghevesebb nézői reakciókat is ez az előadás váltotta ki. Hevesen gratuláltak a női főszerep, Dona Prouheze megformálásához, az előadáshoz, akár a közértben a zöldségespultnál is.
– Dona Prouheze alakját sem a legegyszerűbb eljátszani.
– A sziklaszilárd hitet is természetesen kell megmutatni. A hit abban, hogy ha itt a Földön nem is, de a másvilágon találkozunk, az magától értetődő. Ez azonban csak akkor hihető a nézőtéren, ha sallangmentesen, végtelenül egyszerűen mutatjuk meg. Ezt volt a legnehezebb megvalósítani, hogy egy pillanatig se legyen szenteskedő, álszent vagy csöpögős az alakítás. S ez – most, a díj fényében bátrabban mondhatom – sikerült is. Mindenképpen mérföldkő volt az életemben, s ez a személyes sorsomból is fakad. Már nagyon régen szerettünk volna kisbabát, s a kisfiam valamikor a bemutató táján fogant. Az összes előadást úgy játszottam végig, hogy ott hordtam a szívem alatt. Ez még inkább különlegessé tette a Selyemcipőt, hisz Marci ott nőtt velem össze.

– Igen, most Marci a legfontosabb, nem a színház.
– Nagyon jó anyának lenni! Ezért érdemes kiszállni. Nem összemérhető a kettő, olyan hatalmas kincs a kisfiam! Még a díj örömét sem éreztem igazán a bőrömön, olyan volt, mintha messziről kiabálnák, hogy nyertem. Minél később szeretnék visszatérni a színpadra, hisz 34 évesen szültem, sőt még testvért is szeretnénk Marci mellé...

NÉVJEGY
Mészáros Sára
színésznő
Végzettség: Színház és Filmművészeti Egyetem (1999)
Pályája: Tatabánya, Debrecen, Pécs, Eger
Díjai: Debrecen: Nívódíj, Eger: többszörös közönség- és Páholy-díjas, Színikritikusok Díja (2011)
Párja: Hüse Csaba
Gyermekük: Hüse Márton
Kedvenc előadás: Füst Milán: Feleségem története (Tatabánya), Pintér Béla társulatának előadásai
Kedvenc könyv: Milan Kundera regényei
Kedvenc film: Mindenevő, kivéve a horror
Kedvenc étel: Mindenevő, kivéve tengeri herkentyűk
Egres Béla
Forrás: Heves Megyei Hírlap
2025. június
HKSzCsPSzV
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online