Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Interjúk
2012. január 24.
Amíg fel nem megy a függöny, ő az úr a színpadon

Csak hosszas rábeszélés után vették fel díszítőnek a miskolci színházba Mészáros Sándort, akit közel 40 év múlva az ország legjobb színpadmesterének választottak.

– Hogyan került a színházba?
– Miután 1972-ben leszereltem nem volt munkám. Egy barátom a miskolci színházban dolgozott zenészként, ő ajánlotta, hogy jelentkezzem. A műszaki vezető végül hosszas rábeszélés után felvett díszítőmunkásnak.
– Emlékszik az első előadásra?
– Persze, Georges Feydeau Bolha a fülbe című izgalmas, szórakoztató komédiája volt, bonyolult díszlettel. Próbáltam megjegyezni, hogy minek hol a helye. Talán a jó memória a legfontosabb a szakmában: pontosan tudni, hogy a kellékek, bútorok hova kell, hogy kerüljenek.
– Mióta dolgozik Egerben?
– Miskolcról szinte minden előadást áthoztunk, amit csak lehetett, de 1985-től dolgoztam a városban. Itt már színpadmesterként kezdtem, s kamatoztathattam mindazt, amit korábban a kiváló szakemberektől tanultam. Nem volt egyszerű a feladat, hiszen itt meg is kellett tanítani azokat a fortélyokat, amiket én megismertem.
– Gyönyörű szó ez: színpadmester. De pontosan mit jelent?
– Amíg fel nem megy a függöny, ő az úr a színpadon. A díszletek, kellékek pontos, precíz beállításáról van szó. Arról, hogy amit a tervező és rendező megálmodott, megvalósítsuk. Mindegy milyen darabról van szó, meg kell nekik felelni, de az elmúlt közel 40 év alatt megtanultam azt is, hogy elsősorban a közönséget kell szolgálni. Fontos, hogy a darab végén a taps a háttérdolgzóknak is szóljon, ők is érezzék az elismerést, nélkülük ugyanis nem lenne előadás. A színpadmester dönti el azt, hogy mit kire bíz. Nagy felelősség, de számomra a legszebb és legváltozatosabb feladat.
– Ezek szerint csapatmunkáról van szó?
– Teljes mértékben, én pedig remek kollégákkal dolgoztam. Engler Imrével, vagy a tragikusan fiatalon elhunyt Beksi Balázzsal, aki talán még tőlem is többet tudott a szakmáról.
– Voltak nagy kihívások?
– Rengeteg. Minden darab nehéz, sokszor éjszaka is gondolkodtam, hogy lehetne megoldani egy-egy jelentet. Nagy próbatétel volt az Éjjeli menedékhely, vagy a Te rongyos élet, amelyben egy traktor is volt a színpadon. Az igazi kihívás pedig az volt, hogy nem nekünk, hanem a színésznek kellett működtetnie. De a művészek igen rátermettek, és egy kicsit mindenhez kell érteniük.
– Elszakadt a színháztól, mióta nyugdíjba ment?
– Nem tudok, hiszen itt éltem le szinte az egész életemet. A mai napig be-be járok, minden bemutatót megnézek, s nem tudom egyszerű nézőként figyelni a produkciókat. Az embernek ennyi idő után zsigereiben van a szakma. Nagyon hiányzik a színház, ugyanakkor elég is volt. Ha bejövök, a kollégák még mindig főnöknek szólítanak, holott már nem vagyok az, de persze ez nagyon jól esik.
– Van kedvenc műfaja?
– A zenés darabokat kedvelem igazán. Érdekes, de ezek a legmunkaigényesebbek. Egy háromfelvonsásos operettnél például lehet, hogy három helyszínen játszódik a történet. A Csókos asszonynál például eleinte egy órába telt, mire átrendeztük a színpadot, s keményen megizzadtunk, mire a bemutatóra ezt 20 percre rövidítettük.
– Nemrég az ország legjobb színpadmesterévé választották.
– Nagy meglepetés volt a Magyar Teátrumi Díj, nagyobb, mint amikor örökös taggá választottak, pedig arra sem számítottam. Ez a szakma kitüntetése, a nagy emberektől egy kis embernek. Annak pedig különösen örülök, hogy háttérben dolgozókra is irányul egy kis figyelem. Nem hittem volna, hogy idáig jutok, s csak azt sajnálom, hogy édesanyám nem élhette meg.

Mészáros Sándor
nyugalmazott színpadmester,
a Gárdonyi Géza Színház örökös tagja,
a Magyar Teátrumi Társaság döntése alapján az ország legjobb színpadmestere
Született: Miskolc, 1949
Munkahelyei: Miskolci Nemzeti Színház, Gárdonyi Géza Színház
Munkakörei: végigjárta a ranglétrát, volt díszítő, bútoros, majd színpadmester
Pócsik Attila
Forrás: heol.hu
2025. június
HKSzCsPSzV
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online