Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Interjúk
2012. november 27.
Csókos asszony 1958 - 1989 - 2012: A táncos - komikus - Lisztóczki Péter

A 2012/2013-as évad nyitóbemutatója a Gárdonyi Géza Színházban Zerkovitz Béla – Szilágyi László Csókos asszony című operettje volt. A darab Eger színházában - önálló egri társulat előadásában - harmadízben került színpadra.

Lisztóczki Péterrel, az előadás táncos-komikusával (Ibolya Ede) beszélgettem.

   Egerben még nem játszottam táncos-komikus szerepet, de évekkel ezelőtt Kassán, A régi nyár című operettben már igen.

    Az 1991/92-es évadban jöttem ide. Előtte 2-3 évvel az Ördögölő Józsiás nyári, a várban megtartott előadásához néptánc együtteseket kértek fel és én néptáncos voltam. Amikor később olvastam a felhívást, hogy színészképző stúdió indul, szívesen emlékeztem vissza erre a „színházi múltra”, s jelentkeztem. Hármunkat vettek fel, Szél Anikót, Szőke Andreát és engem. Gali László és Beke Sándor ideje alatt elég szép szerepeket játszottam. Szívesen gondolok vissza a Szegvári rendezésekre. Szerettem vele dolgozni, nagy veszteség, hogy már nincs itt. A legmeghatározóbb előadás élményeim az ő nevéhez kötődnek, akár ha néztem, akár ha benne voltam. Lenyűgözött a darabválasztása és ahogyan megcsinálta, Hagyd a nagypapát, a Vőlegény, a Kakukkfészek…  

   Az elmúlt években nem voltam a legjobban foglalkoztatott színészek között. Nem örültem persze, de valahol természetes, ha egy másik direktornak más elképzelései vannak - tudomásul vettem.

  Most a rendező, Moravetz Levente gondolt rám és Nánási Ágira, úgy látta, kettőnkben megvan a szükséges készség és jó párost alkotnánk. Hozzájárult talán ehhez az is, hogy különleges arcberendezésű, különleges karakterek vagyunk. Szeretek Ágival játszani és úgy érzem, egymásra találtunk. Nagyon jó munka volt a próbafolyamat. Nehéz, kemény munka, de élvezetes. A néptáncos múlt segített a táncos részekben, és van zenei készségem, némi hangom is.

  Szeretem mindegyik dalt a darabban. Mind sláger. A Kár itt minden dumáért a legnehezebb, lendületes koreográfiájával, ami után alig kapunk levegőt, a takarásban lihegjük ki magunkat, de ha valóban igaz, hogy a nézőtérről az tűnik a legkönnyedebbnek, felszabadultabbnak, akkor azt mondom, jaj de jó!

   Az nagyon nagy baj, hogy nincs élő zenekar. A műfaj kötelező tartozéka lenne!  Sajnos a költségvetés egyszerűen nem engedte meg. Ez nagy szívfájdalmam.

   Imádom az operettet. Nézni is, játszani is. És lehet színvonalasan csinálni! Nyilván vannak fanyalgók, akik előítélettel viseltetnek a műfaj iránt, de szerintem ez például egy tisztességesen megcsinált előadás. És sokféle megvalósítása lehet egy operettnek. Például Mohácsi János híres Csárdáskirálynője természetesen a megírt darabból dolgozott és elhangzott minden dal, mégis tejesen más, igazán emberi, kitűnő színházi előadás volt.

   A Csókos asszony a bemutató óta talán már kicsit lazább lett. A premieren különösen izgulok, az egy különös, stresszes előadás, utána már kicsit lazul a dolog, ami lehet rossz is, de ez esetben az előadás feszes maradt. A közönségnek egyértelműen tetszik. Az egyik délutáni előadáson a négy gyermekem is megnézte, boldogan mutogattak: apa, apa!

Az írás eredetiben, fotókkal is illusztrálva a gardonyiszinhazblog.gportal.hu-n érhető el.

2025. június
HKSzCsPSzV
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online