Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Interjúk
2013. március 9.
„Megkínozza“ a gimnazistákat rendezés közben

Idén májusban mutatják be Ádámok és Évák címmel Madách Imre művének, Az ember tragédiájának átdolgozott színpadi változatát. A Gárdonyi Géza Színház előadásában a gyakorlóiskola gimnazistái is szerepet kaptak.

A próbafolyamatról a darab rendezőjével, Fehér István színművésszel beszélgettünk.
– Miért választotta a színészi pályát?
– Óvodás koromtól érdekeltek a versek. Még az első verset is tudom, amit középső csoportosként mondtam, de ennek már nagyon hosszú ideje. Tulajdonképpen más nem érdekelt. Miután elvégeztem a szakközépiskolát, Rékasi Karcsi barátom megkérdezte tőlem, hogy mi legyen a foglalkozása. Mondtam, hogy legyen színész, és utána rájöttem, hogy milyen jó ötletet adtam: akkor az leszek én is.
– Milyen tulajdonságokra van szükség ahhoz, hogy valaki jó színész legyen?
– Ez körülbelül ugyanaz, mint hogy mi a szerelem. Évezredek óta irkálják a költők a különböző verseiket, mindenki közelít valamihez, de nem lehet konkrétan megfogalmazni. Állóképesség, gondolat és bár lekoptatott szó, de tulajdonképpen egyfajta szeretetre is szükség van, de ez nem az a „magamhoz ölelem az emberiséget”, hanem az embert a gyarlóságában is nagyon tudni kell szeretni.
– Ajánlja ezt a szakmát a diákjainak?
– Nem. (Nevet.) Mikor Gobbi Hilda utolsó interjújában megkapta ezt a kérdést, hogy „Hildácska, hányszor érezte színésznőnek magát?”, beleszippantott a cigarettájába és annyit mondott: „Kétszer. De az egyik nem biztos.” Tehát aki ebbe belegondol, akkor az talán nem akarja ajánlani. Nagyon erősnek kell lenni hozzá.
– Hogyan jött az ötlet, hogy diákokkal készítsen színdarabot?
– Szolnokon Radó Denise vezetésével csinálják évek óta Az ember tragédiáját és nagyszerű ötletnek tartom, mert van 15 szín, ez könnyedén leosztható – legalábbis azt hittem – 15 iskolára. Kellő számú szerepek vannak benne: a legkevesebb három és a legtöbb 24. Jó 10 évvel ezelőtt Beke Sándor igazgató rendezésében én is játszottam a darabban, amikor a színházat felújították. Ezzel az előadással nyitott az új épület.
– Hogy esett Önre a választás, hogy megrendezze a darabot?
– Ez egy TÁMOP-pályázat, és végül is én tettem bogarat Blaskó Balázs színi direktor fülébe, továbbgondoltuk és megpróbáltuk a diákság teljes szegmensét figyelembe venni. Úgyhogy a kicsi gyerekek Csongor és Tündéznek, a picivel nagyobbak Gergőket és Vicuskákat alakítanak egy drámapedagógiai foglalkozás keretén belül, a legnagyobbaké pedig Az ember tragédiája.
– Rendezőként hogyan készíti fel a színészeket egy-egy darabra?
– Jól megkínozom őket. Nem tudom másképpen, mert az a jó, hogyha a problémákkal a próbán szembesülnek. Próbálom kétségbe ejteni őket, felhívni a figyelmüket arra, hogy egy-egy szöveg mit jelent, és nem kicsit gondolok, hanem nagyot. Ennyi az egész.
– Mi a véleménye az Eszterházys diákokról és a munkájukról?
– Az első kapcsolat, ami az iskolához kötött, az Kalóné Gyenes Réka tanárnő és jó egészséget kívánok neki most a szülés után. Van néhány tanár kolléga, akikkel jó barátságban vagyok és ebből fakadóan elég jó véleményem van az iskoláról. Amikor bejöttem ide, olyan volt a diákság hangulata és kedve a munkához, amilyennek én ezt korábban elképzeltem.
– Mennyire nehéz ekkora színészi gárdát irányítani?
– Tudtam, hogy nehéz lesz… de hogy ennyire?! Ennek ellenére nagyon várjuk a májust. Úgy érzem, hogy ahogy próbálunk és haladunk előre, mindenki egyre komolyabban veszi, egyre fontosabbnak tartja. Egyre inkább megtörténik az, hogy a diákság életének egy pici részévé válik a Tragédia.
Czoller Viktória (12. C), Varga Regina (10. C)
Forrás: Eszterházy Károly Gyakorló Iskola
2025. június
HKSzCsPSzV
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online