Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Kritikák
2009. április 19.
Vastagabb celofán

A Chicago-t a Broadway dolcsiszemű mágnásai, tizenhárom éve, 1996-ban melegítették fel újra, hogy csengessen egy kicsit a kassza, ha már 1975-ben is megtette. A Broadway kasszája meg olyan, hogy csenget, méghozzá tavaly novemberben ötezredik alkalommal, ami rekord a felújított darabok esetén. Igaz, ehhez O.J Simpsonnak ki kellett csinálnia a feleségét, és remek ügyvédekkel megúszni. A Chicago aktuálisabbá vált, mint keletkezésekor. A nagymenők mindent megúsznak, ha meg nem vagy nagymenő, akkor válj azzá és megúszod. Öt perc hírnév még a gyilkosnak is jár. Ennyi a Chicago vékonyka története. A New York-i előadás sikerét az is okozhatta, hogy a korábbi Vaudeville musical helyett, egy koncertszerűre átdolgozott változattal, a Chicago: A musical-el álltak elő, díszlettelenül, minimál jelmezben. A kritikusok megőrültek a darabért. A minap félház ült a karzaton, ami sejteti, hogy Roxie Hart sztorija hamarosan ad acta kerül.

Egerben egy picivel több történt, mint a manhattani Ambassador színházban. Nem mondom, amikor a szárnyait próbálgató tánc tagozat Broadway-revü nyitánnyal próbálkozott egy kicsit kétségbe estem: Ha ezek tényleg azt hiszik, hogy Egerben azt kell megmutatni, hogy néz ki egy ilyesmi a tengerentúlon, akkor abból balhé lesz. Bob Fosse azért írta magának a forgatókönyvet, hogy az akkor fénykorában lévő koreográfus a világ legjobb tánckaraival pomádézzon egy kicsit. Szerencsére még időben ért bilibe az egriek keze, úgyhogy a továbbiakban megúsztuk a megaprodukció kísérletét, a táncosok és a táncok is felvették a darab egries tempóját.

A rendezőnek most gúzsba kötve kellett megvalósítania a tőle megszokott csizmadiásan aktualizált előadást, hiszen a Chicago jogtulajdonosai nem tűrnek sok változtatást. A „magyar lány” (Bozó Andrea) patrióta reklámdumája, Celofán úr hungaroproli imágója és a sok – de talán a megszokottnál kevesebb – apró ötlet azonban elégnek bizonyult, hogy az egri Chicago egy uff-Broadway revü illúzióját keltse, szórakoztassa az egrieket, és jó eséllyel plusz egy éjszakai maradásra bírja az idelátogatókat.

Az Ambassador előadása, túl az ötezrediken, kicsit fonnyadtnak hatot, a Broadway közönsége viszont maga a csoda. Oda nem demonstratívan tapsolni, vagy fújjolni járnak, hanem élvezkedni a pénzükért. A színház lepukkant, a mocskos WC előtt hosszú a sor, a szünetben a büfébe kirendelték Tom Wopat-ot (Billy Flynn), hogy fogjon kezet az arra járókkal. Kemény meló. A színpad legalább háromszor nagyobb, mint az egri, a darab mégis egy vívópástnyi területen játszódik, mert a zenekar elfoglalja a többit. Egerben gépzene megy, viszont Ceigler Balázs díszlete kirúgta a színház oldalát, álperspektívát, dinamikát adott a látványnak, és engedte beszuszakolni az előadást az aprócska színpadra. Külön élmény volt Kovács Andrea ruháit nézni a lányokon, akik még szebbek lettek a jelmezektől. Az amúgy mackós Járó Zsuzsa (Velma Kelly) dögös dívaként jelent meg, a fruskás Szabó Emília (Roxie Hart) meg delnőként adta az ívet. Mindkettőjük játéka intellektuálisabbra sikerült, mint azt a darab feltételezte, de ez inkább árnyalta, mint zavarta a szerepformálást.

Kaszás Gergő Billy Flinn-je eltér minden eddigi megközelítéstől. A nagymenő ügyvéd ugyanolyan áldozata a media-manipulált világnak, még ha manipulátorként is, mint a többi szereplő. Ő tudatos alkatrésze a hazug rendnek, amely kínt magyarosan, alkohollal kúrálja, ellentétben az Óperencián túli társával, aki kéjből gonosz, mint a Mester és Margarita Wolandja.

Mészáros Máté (Amos Hart) olyan Celofán úr, hogy akár egy Kabos-Latyi kentaur is lehetne a pesti kabaréban. Nála jelentősebb jelentéktelen figurát nehéz elképzelni. Mészáros Máté Amos Hart-ja tartja életben a média teret. Ő viszi hátán a világot munkájával, hiszékenységével, jóindulatával. A Broadway Amos Hartja ostoba tökfej, jó látni, ahogy átverik, Mészáros Amos-a esendő, naiv, de ezt sem veszi komolyan, mert tudja, mitől döglik a légy, tudja, hogy neki ez a szerepe, tudni, de nem mutatni.

Külön említendő Túri Lajos, aki nem csak kitűnő táncosként, hanem a darab támaszaként volt jelen. Gesztusai, megoldásai szolgálták az egri előadás sikerét, de megállnák helyüket a világ bármely színpadán.

Nézzék meg a Chicago-t Egerben, mert jó.

Weil Zoltán
Forrás: EgriSzín
2025. május
HKSzCsPSzV
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online