Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Kritikák
2010. augusztus 17.
„Barta Dóra hívott Egerbe”
Táncvilágnapi villáminterjú Horváth Zita táncművésszel

Április 29. a Tánc világnapja, melyet 1983 óta minden évben Jean Georges Noverre (1727-1810) francia táncos és balettművész születésnapján tartanak. Az egri Gárdonyi Géza Színházban a világnapot április 30-án A kaméliás hölgy című romantikus történettel ünnepelték, Barta Dóra rendezésében. Ebben a darabban is táncolt egy fiatal, 22 éves tehetség, Barta Dóra felfedezettje: Horváth Zita. A tánc világnapja alkalmából az Egri Krónika vele készített egy villáminterjút.

Próba közben, előadás előtt szaladt ki Zita a színházzal szemközti kávézóba. Fekete, lazán kötetlen tornacipő, világos farmer, feltűrt ujjú kockás ing. Lazán lehuppanunk a kávézó nádfoteljébe, s máris kérdések özönét zúdítom rá.
– Úgy tudom, igen messziről, a Dél-Dunántúlról kerültél Egerbe.
– Igen, Mohácson születtem, 1988. április 8-án, és már szülővárosomban az általános iskolában néptáncoltam és szertornáztam – de ekkor még igazából a mozgás volt csak a lényeg.
– Mikor kezdtél el tánccal még komolyabban foglalkozni?
– Amikor nővéremet felvették Pécsre, a Művészetibe, s én is követtem. Itt a fő profil a klasszikus balett volt, de mégis inkább modern beállítottságú. Ez egy bentlakásos iskola volt, ahol Uhrik Dóra Kossuth-díjas táncművész (aki 1991-től a Pécsi Művészeti Szakközépiskola és Gimnázium táncművészeti igazgatóhelyettese) és Lovas Pál táncművész, táncpedagógus voltak a balettmestereim, ők indítottak el tulajdonképpen a pályán, őket tartom mestereimnek.
– Pécsről hova vezetett tovább az utad?
– Miután a Művészeti Középiskolában 2007-ben végeztem mint táncművész, felvettek rögtön Budapestre a Táncművészeti Főiskolára táncos és próbavezető szakra, moderntánc szakirányra.
– Onnan pedig egy éven belül jöttél Egerbe.
– Igen, Barta Dóra volt a táncművészetin a tanárom, ő hívott ide Egerbe – én voltam az egyetlen az évfolyamból. 2008 decemberében, Egerben alakult meg Barta Dóra első társulata, a „badora dance company”. Eredetileg én csak a Diótörőre jöttem volna, de úgy alakult, hogy maradtam. Azt már nagyon régóta tudtam, hogy tanítani nem, hanem táncolni szeretnék.
– A badora ugye a Gárdonyi Színház tánctagozata tulajdonképpen?
– Igen, az ő kezdeményezésére, az egri színház adott teret és otthont a társulat művészeinek. De kevesen tudják, hogy önálló társulatként is működünk. A színházban pedig olyan produkciók jönnek létre, amelyekben a prózát és a táncot egyenrangú partnerként jelenítik meg a színpadon.
– Te hogy érzed magad ezekben a közös produkciókban?
– Természetesen a táncos darabok állnak közelebb hozzám, de mindegyik darabot szeretem. Amúgy nagyon érdekes színészekkel dolgozni, teljesen máshogy működnek, mint mi (mosolyog). És sokat is tanulunk egymástól.
– Miben láthatott már téged az egri közönség?
– Az első ugye a Diótörő (Táncos) volt, majd A kaméliás hölgyben (Olymp), az Instant konfliktusok – A padban, az Instant konfliktusok – Urbánus nyavalyákban (Szereplő), a Bifidus essensis, avagy tűsarkon a tébolyban (Creatures of the night), a Cigánykerékben (Prostituált) a Requiemben (Szereplő), a Mayában (Szereplő)…
– Ez nagyon sok. Van egyáltalán szabadidőd? Egerben, a városban hogy érzed magad?
– Szerencsés egybeesés, hogy a hobbim a munkám is, ezt kevés ember mondhatja el magáról. Napi 1,5-2 órás tréning kell ehhez, aztán próbák, előadások. Feszített a tempó, s bár Egerben jól érzem magam, de a városból még nem sokat tudtam megismerni, nem vagyok benne még annyira az egri életben. De épp most voltak a szerződtetési tárgyalások, és leszerződtem még egy évre!
– Akkor az újságíró már csak azt kívánhatja, hogy te szeresd (és ismerd) meg a következő évben Egert, és szerettesd meg mégjobban a táncszínházat, mint műfajt azokkal akik eddig ezt nem ismerték!
Barna Béla
Forrás: Egri Krónika
2025. június
HKSzCsPSzV
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online