Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Kritikák
2009. május 13.
Három az egyben - Ízelítőgyűjtemény

Az egri színház tánctagozata ahelyett, hogy első előadásként elszántan ars poeticát fogalmazna, inkább elképesztő lendülettel, jókedvvel ízelítőt ad változatos, sokrétű stílus- és mozgásbeli képzettségéből, amely amellett, hogy nem egy önfeledt pillanatot ad a nézőnek, garantáltan megadja számára a lehetőséget, hogy megtalálhassa a szívéhez legközelebb állót. Hangulatot, érzést és életet teremtő humoros és látványos koreográfiák várnak az egri közönségre.

Az első rész, a CsillagCsavarkulcs egy kísértetházas szürreális utazás a mozgalmas élethabzsolásban, ahol munkások, diszkósok, robotok, egymással heccelődő, harcoló emberek barátkoznak a misztikumot megnyitó kulccsal. Újszászi Dorottya koreográfiája nem szembesíteni akar, sőt sokkolni sem, rendkívül tág teret adva az értelmezésnek egy örök állapotot tükröz: szeretnénk rátapintani a lényegre. Spala Korina mozdulatai fémjelzik a második részt, amelyben a megszülető, feltámadó emberek egy vörös bogyóért küzdenek – legyen ez szív, vagy az érzelmek metaforája, kinek, hogy tetszik, itt sincs semmi a szánkba rágva –, próbálják kiismerni működését, akaratosan mindenki magának akarja, majd egy sárga gömb mindent felülír – agy?, racionalitás?, akarat?, isten? betegség? – mindeközben a korhadt fán csücsülő szépség bölcsen eteti a harcoló embereket. Valóban: impulzív szívharc ez. Utóbbi két koreográfia egyetlen hibája, hogy az erős felütés, lendületes folytatás után a duettekben tetőző zárás gyengének és erőtlennek mutatkozik. Az érzelmi-szerelmi táncok talán egy kicsit közhelyesek és egyszerű megoldást kínálnak a populáris, de a kommersz megoldásoktól amúgy határozott távolságot tartó blokkoknak. Kulcsár Noémi Sok hűhó semmiért című munkája átmenet kortárs tánc és színház között: kis történeteket, helyzetkomikumokat, szituációs játékokat felvonultató, zenében és mozgásvilágban rendkívül eklektikus, sajátos stílusjegyeket (klasszikus- és kortárs balett, néptánc, „gesztustánc”) magában hordozó alkotás, talán a legönfeledtebb és leglazább rész ez.

Gróf Gyula mindhárom részhez a megfelelő és látványos hátteret biztosítja: elhagyatott kastélybelsőt, pusztában ágaskodó kopasz fát, a táncosok által könnyedén bejátszható utca- illetve lakásképet egyaránt könnyedén varázsol a nézők elé. Sárosi Krisztina egyszerű, időtlen táncosruhát, többrétű szürke, kiszakadt szívű testhez tapadó felsőt, valamint színes, párosító utcai ruhákat is hozzáértően, értelmezve szab a szereplőkre.

Bár a táncosok látszólag lassan pörögnek be, és néhol felfedezhetőek az összeszokottság hiányának jelei, a kitekintések, mindez csak addig van jelen, amíg teljesen át nem adják magukat a táncaiknak, és egytől-egyig megteszik ezt. Kiemelkedő Túri Lajos CsillagCsavarkulcsban előadott ajtómászkálós, majd viháncoló, akrobatikusan ugráló belépője, amely tökéletes harmóniát teremt a zenével, felszabadítva minden gyermeki vágyunkat és játékkedvünket. Spala Korina érzelmes, szenvedélyes nőként képes bárki tökéletes partnere lenni, míg Rubi Anna játékosságával, könnyed jókedvével, hirtelen reakcióival, valamint elképesztő teherbírásával emelkedik ki. Ahogy a társulat összes tagjára jellemző az ebből fakadó tisztánlátás, pontosan értelmezik a szituációkat: ha játszhatnak, teszik azt arccal is, ha merevség kell, akkor pedig rendkívül koncentráltan vannak jelen a színpadon. Csere Zoltán ennek az egyik legszembetűnőbb példája: a rideg szenvtelenség és a szerelmes gyöngédség között bármikor képes váltani. És amit a legjobb látni Ujszászi Dorottyán, Horváth Zitán: hogy élvezik a táncot, teszik mindezt úgy, hogy – egy-két zökkenéstől eltekintve – tökéletesen tisztában vannak a mozdulatok jelentésével.

A közönség felől egyértelmű a visszajelzés: értik és élvezik a táncelőadást, mindemellett hajlandóak ennek hangot is adni. A tánctagozat Barta Dóra szervező keze alatt bizonyítja, hogy létük indokolt: rendkívül ötletes, kreatív és mozgékony társaság gyűlt össze, akik valószínűleg ennél sokkal szuggesztívebb és markánsabb előadásokat fognak létrehozni. Kíváncsian várjuk a társulat további elképzeléseit.
Nyulassy Attila
Forrás: szinhazajanlo.hu
2025. május
HKSzCsPSzV
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online